Kako vam nezaželena pošta lahko pomaga pri pisanju učinkovitega življenjepisa?

Kako vam nezaželena pošta lahko pomaga pri pisanju učinkovitega življenjepisa?

Prispeval Martin Pelicon

Kategorije: Zaposlitev & kariera

Nezaželena pošta (vsiljena pošta, spam, junk mail) niti ni tako slaba kot se na prvi pogled mogoče zdi. V njej so po navadi zbrani vsi mogoči marketinški triki, ki jih lahko uporabite pri pripravi vašega življenjepisa (CV-ja). Odprite naslednjo nezaželeno pošto, ki jo boste prejeli. Skrbno preberite naslov in besedilo v jedru. Zelo verjetno bo koga ponudba prepričala, čeprav bo na koncu verjetno zmagal razum in boste nakup preložili na poznejši čas. Čez povsem enak proces gre tudi vaš življenjepis.

Nekje sem prebral, da je uspešnost spam pošte 1:100000. V praksi to pomeni, da bo en sam prejemnik opravil nakup (ali katero drugo akcijo) na vsakih 100.000 poslanih mailov. Osveščenost prejemnikov se veča, veliko dela na tem področju so opravili tudi ponudniki spletne pošte, ki skrbno selekcionirajo pošto, ki prileti na vaš naslov. Za spamerje to pomeni, da morajo biti še bolj učinkoviti, hitreje morajo pritegniti pozornost in biti precej prepričljivi, da bo prejemnik kliknil na povezavo in izvedel želeno akcijo.

Vaš življenjepis lahko primerjate z nezaželeno pošto, še posebej, če prošnje pošiljate na slepo. Vaša uspešnost bo odvisna od naslova sporočila in uvodnih nekaj stavkov. Vaša izobrazba in delovne izkušnje so šele v drugem planu. Kadrovika morate najprej prepričati, da ste kandidat za katerega si je vredno vzeti pet minut in prebrati tudi pripeti življenjepis. Enako velja tudi takrat, ko se prijavljate na javno objavljena mesta. V poplavi prošenj boste opaženi samo, če boste izstopali oziroma boste takoj pritegnili delodajalčevo pozornost.

Vsiljena pošta se zanaša na učinkovito besedilo, klasično prodajno pismo. In to je tudi vaš cilj – pripraviti življenjepis in spremno pismo, ki bo prodajalo. Produkt, ki ga prodaja, pa ste vi. Marketinški strokovnjaki že leta preverjajo, analizirajo in testirajo vse mogoče kombinacije besed, znakov, barv, postavitev, da bi prišli do neke univerzalne formule, ki bo učinkovito prodajala vsak produkt ali storitev. Resnici na ljubo, univerzalna formula verjetno ne obstaja, obstajajo pa dokaj natančna navodila o tem, kaj in kje morate vključiti, če hočete, da bo vaše pošiljanje uspešno. Pa pojdimo po vrsti.

Super ponudba
Ponudite nekaj, kar bo pri kadroviku vzpodbudilo zanimanje. Ponudite neko prednost, neko dodano vrednost, skratka nekaj, česar vaša konkurenca nima (ali ne zna predstaviti). Ne smete jih samo informirati o tem, da si želite zaposlitve, morate jih prepričati, da si vas bodo želeli spoznati. Verjetno boste svojo ponudbo poslali po elektronski pošti, zato svojo največjo prednost (posebno ponudbo!) napišite že v naslov. V jedro besedila pa napišite svoje prodajno pismo – predstavite vaše glavne prednosti, opišite kvalitete, ki jih posedujete in dodajte nekaj konkretnih predlogov za povečanje prodaje / nižanje stroškov.

Direkten jezik
Uporabljate jasen in neposreden jezik. Ne zapletajte se po ne potrebnem. Besede, ki so uporabljene kot polnilo ali za olepšavo enostavno pomečite ven. Držite se bistva. Čim hitreje morate pridobiti zaupanje bralca, ustvariti navdušenje in vso zgodbo podkrepiti z dejstvi. Prazno leporečje ne spada v življenjepis, saj ga bodo kadroviki zavohali na kilometre, vi pa boste ostali brez zaposlitvenega intervjuja.

Ostanite profesionalni
Dobra direktna pošta se nikoli ne spusti na preveč osebno raven. Je pa res, da veliko nezaželene pošte uporablja bolj »prijateljski« jezik, da bi vas prepričalo, da gre za resničen mail, še posebej, ko je govora o iskanju partnerjev. Vi se temu izognite. Ostanite profesionalni, ne uporabljate jezika, ki se ga navadno poslužujete, ko si dopisujete s prijatelji. To še posebej velja za življenjepis, ki naj zgleda profesionalno pripravljen, dodelan do najmanjše podrobnosti.

Resnična oseba
Kljub temu, da morate biti kar se da profesionalni, ne pozabite, da je življenjepis izdelek resnične osebe in ne kakšnega stroja. Dajte malo sebe v življenjepis, pustite svoj pečat. Naj življenjepis izgleda, kot da ste ga pripravili samo za njih in naj ne bo samo še ena različica nekega splošnega CV-ja, ki ste ga našli na internetu. Poskušajte ohraniti ravnotežje – če boste nekoliko bolj osebni, potem poskrbite, da bo v navezavi s pozicijo za katero kandidirate.

Poudarite prednosti
Eden izmed ključnih elementov junk pošte (in tudi oglaševanja na splošno) je, da vam jasno predstavi korist, ki jo izdelek ali storitev prinaša. Večina iskalcev v svojem življenjepisu na dolgo in široko predstavlja svoja znanja in izkušnje. Delodajalec bo iz teh nanizanih podatkov težko izluščil kakšno korist zase. Zato mu jih morate vi servirati. Vsako našteto znanje in vsako našteto izkušnjo podkrepite z dejstvom, da bo delodajalec v njih videl korist tudi zase. Navzven se bo sicer zdelo da predstavljate sebe, v resnici pa boste naštevali koristi, ki jih bo delodajalec deležen, če vas zaposli. In to bo prava glasba za njihova ušesa.

Podkrepimo tole še s primerom, da bo lažje razumeti. Recimo, da ste računovodja in kandidirate za dobro pozicijo v novem podjetju. V svoj življenjepis ste pripisali, da dobro poznate slovensko davčno zakonodajo. Vaš protikandidat, ki zakonodajo pozna enako dobro kot vi, pa je napisal, da so bili njegovi računovodski izkazi vedno brezhibni in da je s pravilnim razporejanjem stroškov, podjetju prihranil nekaj tisoč evrov na leto. Koga mislite, da bodo poklicali na zaposlitveni intervju? Vas, ki ste samo predstavili svoje znanje ali vašega protikandidata, ki je delodajalcu predstavil konkretne koristi, ki jih bo imel, če ga zaposli? Jasno? Jasno.

Bralce usmerjajte
Spremno pismo naj ne bo povzetek življenjepisa. Seveda lahko vsebuje elemente pobrane iz CV-ja, vendar se ne smete preveč ponavljati. Poskušajte ustvariti zanimanje za besedilo v življenjepisu. Mirno lahko bralca usmerite na ključne točke CV-ja že v spremnem pismu. Tako boste vzbudili še več zanimanja in kadrovik bo zagotovo detajlno prebral, kar ste mu pripravili. V nasprotnem primeru se lahko zgodi, da bo pozornost usmeril k naslednjemu kandidatu.

Zagotovite si povratno informacijo
Ne upajte na povratno informacijo, ker jo v večini primerov ne bo. Preprosto si jo zagotovite. Napovejte, da jih boste poklicali. Napišite točen datum in uro. Zraven še vljudno dopišite, da naj vam sporočijo, če jim omenjeni termin ne ustreza. Tako si boste zagotovili, da bodo z vami vzpostavili dvosmeren tok komunikacije. V primeru, da vas ne pokličejo, pokličite vi njih v dogovorjenem terminu. Seveda ne pozabite napisati vaših kontaktnih podatkov, tako v spremno pismo, kot tudi v življenjepis.

Veliko uspeha pri pisanju učinkovitega življenjepisa vam želim. Za hitre informacije o iskanju zaposlitve (potovanjih in še marsičem) se mi pridružite tudi na Facebooku.

Pripiši svoje mnenje Naj te sliši ves svet!

You must be logged in to post a comment.